السبت، 12 يوليو 2008

اسأل روحك


كلمات أغنية " أسأل روحك " للسيدة أم كلثوم

أسأل روحـك أسأل قلبـــك
أنا غيرنى عذابــى فى حبك
***
***
قبل ما تسأل أيه غيرنــى
بعد ما كان آملى يصبرنــى


غدرك بيه 000 أثر فيه


وأتغيرت شويه شويـــــه
وبديت أطوى حنينـــى إليك
***
***
وأتغيرت مش بآديـــــة
وأكره ضعفى وصبرى عليك


وأخترت أبعد 000 وعرفت أعند


حتى الهجر قدرت عليــــه
***
شوف القسوة بتعمل آيـــة


"""""


كنت زمان بالأقيك بحنانــى
كنت باحس إن أنت زمانــى
كنت بأشوفك بعيون حبـــى
أقرب من بسمتى لشفايفـــى
بعد الود اللى رعتهــــولك
بعد العمر اللى أنا عشتهـولك
***
***
***
***
***
***
وبحر محبة وبر آمــــان
ويومى وبكره وبعد كمــان
وأنت بعيد أو أنت بقربــى
أقرب من أحساسى لقلبــى
بعد الحب اللى وهبتـــولك
فيه إيه تانى حاقدمهـــولك


غدرك بيه 000 أثر فيه

أنا ما نسيتش الحب وعهده
أما إن كان عالحب لوحده
وأنا حيرنى هواك
بابعد عن كل مكان
وأهرب من أقرب ناس
وأغير آى كلام
وصلتنى للحال ده بأيدك
سبتك ومافيش حد فى عمرى
سبتك من غير حتى ما إفكر
***
***
***
***
***
***
***
***
***
ولا أيامه ولا لياليه
من غير ظلمك آهلا بيه
وأنا علشان أنساك
رحته ولومره معاك
يعرفوا قصتى وياك
بيجيب سيره لذكراك
بعد ما كانت روحى فى أيديك
يشغل بعدك قلبى وفكرى
حاقدر أسيبك أومش حأقدر
غدرك بيه 000 أثر فيه
"""""
أتغـــــــيرت 0000
أسألأ روحك أسأل قلـــبك
أنا غيرنى عذابى فى حــبك
هو حنانــــى عـــليك
ولا رضايــــا كمـــان
ولا تسامـــح روحـــى
أنا يا حبيبي صحيح باتسامـح
وأمايفيض بى ماياعرف أصالح

***
***
***
***
***
***
***

قبل ده كله أتغيروا ليــــه
لكن أنت غـــيرك إيـــة
قســـاك حتى عليــــه
خــلاك تلــعب بيــــه
معاك غـــــرك فـــيه
إلافى عزة نفســى وحبــى
وأعرف أجى كتير على قلبـى
"""""
وأتغيرت شوية شويـــــة
وبديت أطوى حنينى إليـــك
وأخترت أبعد وعرفت أعنــد
وأنت يا عينى لوفى مكانــى
***
***
***
***
وأتغيرت ومش بآديـــــة
وأكره ضعفى وصبرى علـيك
حتى الهجر قدرت عليــــه
كنت حاتعمل غير كده إيـــه

ليست هناك تعليقات:


Get Image Rollover Effects at crazyprofile.com